Friday 26 December 2014

Kelas Malam Turut Dihadiri Sesuatu : Pengalaman Seram Pensyarah UUM


Kisah ini diceritakan oleh seorang pensyarah UUM, nama pensyarah dan dewan kuliah gugusan yang mana terpaksa dirahsiakan.

Kisah ini ringkas namun pernah memberi kesan kepada pelajar-pelajar yang mendengar kisah ini sehingga menjadi viral kepada pelajar UUM ketika itu.

Seorang pensyarah sedang mengajar di dalam kelas di salah sebuah DKG di UUM. Suasana pembelajaran tampak normal. Namun, tidak sampai 15 minit kelas, pensyarah itu menamatkan sesi pembelajaran dan bergegas keluar dari bilik kuliah.

Para pelajar kehairanan dan akur dengan kelas yang begitu singkat malah ada yang seronok dengan keputusan ini.

Keesokan harinya, pensyarah yang sama mengajar semula di DKG yang lain terserempak dengan pelajar yang sama di malam semalam. Lalu pelajar tersebut bertanya kepada pensyarah berkenaan mengapa kelas semalam begitu ringkas.

Pada mulanya pensyarah itu tidak mahu bercerita takut ia akan menakutkan para pelajar, namun apabila didesak beliau akhirnya mengisahkannya, 

Sedang dia mengajar di dalam bilik kuliah, dia melihat di barisan atas bilik kuliah iaitu dibelakang pelajar-pelajar duduk beberapa orang pelajar yang sangat asing dan tidak pernah dilihatnya. Mata pelajar itu memandangnya begitu tajam dan dia yakin, lembaga tersebut bukan manusia. Jadi untuk mengelakkan suasana kelas mejadi haru biru, dia terpaksa membatalkan kelas segera dan bertindak bagaikan tiada apa-apa yang berlaku.

Pelajar yang bertanya tadi terpaku dan seram sejuk kerana mereka duduk paling belakang sekali di dalam kelas itu semalam dan kerusi di barisan belakang mereka kosong sehinggalah tamat kuliah. Jadi siapa yang turut sama berada di dalam kelas semalam?? 

Disingkap Oleh :


Apa Komen Anda?

No comments :

Recent Posts Widget